Архив: Episode

Епизод 13: Защо точно сега е моментът за изкуствен интелект

“По-добре е да започнем с внимателна употреба на изкуствен интелект и да се запознаем с възможностите му, отколкото изцяло да пропуснем тази възможност и да се оставим конкуренцията да ни изпревари.” Това обясни Александър Саад, консултант „Модерно работно място“ в Crayon България, в новия епизод на “ТЕХнически погледнато”, който реализираме съвместно с Crayon България. Според…

Read More

Епизод 57: Всеки по-значим урок го имах за първи I Веселин Ангелов

“Всеки по-значим урок го имах за първи”, каза гостът ни в новия епизод на подкаста “ТЕХните истории” и допълни, че на всеки един етап от кариерата си е имал такива уроци. Той е Веселин Ангелов и е председател на УС на Клуба на ИТ мениджърите в България. С неговото участие даваме старт на една нова…

Read More

Епизод 12: Изкуственият интелект в банките: мислете първо за данните

“Когато мислят за прилагането на изкуствения интелект, банките трябва да знаят, че той помага, но и те самите трябва да се променят. И мислете първо за данните.” Това посъветва Александър Станев, вицепрезидент “Консултации и услуги” към финансовата вертикала на “Сирма”, в новия епизод на “ТЕХнически погледнато”, който реализирахме съвместно със “Сирма”.  Технология, която се ползва…

Read More

Епизод 56: Искам да помогна на хората да бъдат по-добри в това, което правят I Цвети Кьосева

“Много искам да успея да помогна на всички хора около мен, с които работя, да бъдат една идея по-добри в това, което правят.” Това заяви гостът ни в новия епизод на “ТЕХните истории” Цвети Кьосева, изпълнителен директор на софтуерната компания Methodia. “Успехът не е колко сме високо и какви вещи притежаваме. За мен един човек е…

Read More

Епизод 11: Мрежата зад успеха: как да изберем интернет доставчик

Когато работата върви безпроблемно, не се замисляме какво стои зад непрекъсваемостта на интернет и ИТ услугите. Така и трябва да бъде – правилният начин е бизнесът да се концентрира върху собственото си развитие, а не върху проблемите, които могат да произтекат от лоша връзка или технически проблеми. В противен случай, освен неудобствата, компаниите могат да…

Read More

Епизод 10: Цената на доверието: превенция на финансови измами

Компаниите губят годишно 5% от оборота си заради измами, показва проучване на Occupational Fraud за 2024 г. Средната продължителност на професионалните измами е около 12 месеца, което означава, че извършителят успява да печели от схемата си цяла година, преди да бъде разкрит. Финансовите измами засягат еднакво бизнесите и крайните потребители и с помощта на изкуствения…

Read More

Епизод 55: С времето осъзнаваш, че не всяко нещо е критично I Радослав Георгиев

“С времето осъзнах, че работата никога няма да свърши. Но не всичко е свръхкритично”. Този извод сподели гостът в новия епизод на “ТЕХните истории” Радослав Георгиев. Той е съосновател на софтуерната компания HackSoft, на школата по програмиране HackBulgaria, която прерастна в общност на програмистите у нас, и на конференцията HackConf.  Бързо, евтино или качествено “Ако трябва…

Read More

Епизод 54: Емоцията понякога разваля правилата, но прави живота цветен I Теодор Захов

“Конкуренцията е много хубав мотивиращ фактор за хората. Това обаче е валидно само когато те милеят за компанията си. Ако те интересува компанията, конкуренцията те дразни на персонално ниво. И така има живот, има емоция. Емоцията понякога разваля правилата, защото не подлежи на строго затваряне, но прави живота цветен и компаниите цветни.”  Това е тайната…

Read More

Епизод 53: Успехът се дължи на изключително много упорита работа I Радослав Николов

“До ден днешен изключително вярвам в принципа на Айнщайн, според който успехът е 99% усилена работа и 1% късмет. И ако го перифразирам, ако за някого един процент е много и иска по-малка част да зависи от късмета, то няма друго решение освен още по-упорита работа.” Думите са на госта в новия епизод на “ТЕХните…

Read More

Епизод 52: Трябва да се даде толкова, колкото се иска I Николай Аврамов

“В “Парафлоу” близо 20% от персонала е с над 20 години стаж в компанията, около 40% е с над 10 години стаж. Скоро четох, че трябва да се даде толкова, колкото се иска, а не да се излее рогът на изобилието, защото това не се оценява. Ние никога не сме можели да изливаме много, но…

Read More