Епизод 11: Мрежата зад успеха: как да изберем интернет доставчик

Когато работата върви безпроблемно, не се замисляме какво стои зад непрекъсваемостта на интернет и ИТ услугите. Така и трябва да бъде – правилният начин е бизнесът да се концентрира върху собственото си развитие, а не върху проблемите, които могат да произтекат от лоша връзка или технически проблеми. В противен случай, освен неудобствата, компаниите могат да претърпят и сериозни финансови щети. По данни на Gartner загубите от 1 час спиране на ИТ услуги могат да достигнат от 100 000 долара до над 1 милион долара в зависимост от размера на бизнеса и индустрията. 

Именно затова е важно да изберем правилния доставчик на интернет и ИТ активи. А какво трябва да знаем, за да направим информиран избор – за това говорим в новия епизод на “ТЕХнически погледнато”, който направихме със съдействието на Neterra. В него събеседници са:

  • Невен Дилков, основател и управител на Neterra, и
  • Пламен Боев, основател и управител на „Елит софтуер“.

В епизода участниците споделят лични преживявания и опит от клиенти и партньори, които помагат в избора на правилния доставчик. “Прекъсванията се мерят за големите трафици, които пренасяме от Близкия изток към Европа, в милисекунди – ако услугата падне, трябва в рамките на 50 милисекунди да се възстанови.”, коментира Невен Дилков. По неговите думи е важно не само доставчикът да разбере какво е нужно на клиента, но и самият клиент да разбере. 

Високи изисквания

“Към днешния момент по-голямата част от фирмите вече са изнесли данните си в центрове за данни”, разказа Пламен Боев. “Навиците са такива, че се разчита много на интернет връзката и изискванията са високи. Прекъсване от 15 минути е скандално”. На този етап в България има хубава, стабилна връзка, надеждни центрове за данни и нещата са на добро ниво, допълни той. 

Да ти харесва какво правиш

“Най-важното е да ти харесва какво правиш”, сподели Невен Дилков. “Ние сме тръгнали от фирма от трима, в момента сме 170 човека, компанията е на 30 години и смятам, че сме запазили тоя дух, който имахме, когато бяхме трима. Обичаме това, което правим, клиентите го виждат и са много доволни.”, допълни той. 

Какви загуби може да претърпи бизнесът от спирането на интернет, може ли да се постигне свързаност отвсякъде и какво е мястото на Starlink в осигуряването на непрекъсваемост на услугата – вижте в съвместния епизод на “ТЕХнически погледнато” и Neterra.

Последвайте ни в YouTube, SoundCloud, Spotify, Facebook, LinkedIn и  Twitter.

Гледайте и другите епизоди да „ТЕХнически погледнато“ тук.

Не пропускайте и последните епизоди на „ТЕХните истории“ тук.

Последни статии

  • Всички
  • Новини
  • Технологии

Клубът на ИТ мениджърите подновява дейността си, Zone4Tech става негов медиен партньор

Веселин Ангелов, Добрин Маринов и Петър Пелов влизат в Управителния съвет Клубът на ИТ мениджърите в България (CIO Club Bulgaria) се възражда и подновява своята дейност. След проведено Общо...

Още

Zone4Tech грабна наградата за журналистически принос за 2024 г. на БАИТ

Zone4Tech – домът на подкастите “ТЕХните истории” и “ТЕХнически погледнато”, грабна отличието в категорията “Журналистически принос” на наградите на Българската асоциация по информационни технологии за 2024 година. Церемонията за награждаването...

Още