Епизод 11: Мрежата зад успеха: как да изберем интернет доставчик
Когато работата върви безпроблемно, не се замисляме какво стои зад непрекъсваемостта на интернет и ИТ услугите. Така и трябва да бъде – правилният начин е бизнесът да се концентрира върху собственото си развитие, а не върху проблемите, които могат да произтекат от лоша връзка или технически проблеми. В противен случай, освен неудобствата, компаниите могат да претърпят и сериозни финансови щети. По данни на Gartner загубите от 1 час спиране на ИТ услуги могат да достигнат от 100 000 долара до над 1 милион долара в зависимост от размера на бизнеса и индустрията.
Именно затова е важно да изберем правилния доставчик на интернет и ИТ активи. А какво трябва да знаем, за да направим информиран избор – за това говорим в новия епизод на “ТЕХнически погледнато”, който направихме със съдействието на Neterra. В него събеседници са:
- Невен Дилков, основател и управител на Neterra, и
- Пламен Боев, основател и управител на „Елит софтуер“.
В епизода участниците споделят лични преживявания и опит от клиенти и партньори, които помагат в избора на правилния доставчик. “Прекъсванията се мерят за големите трафици, които пренасяме от Близкия изток към Европа, в милисекунди – ако услугата падне, трябва в рамките на 50 милисекунди да се възстанови.”, коментира Невен Дилков. По неговите думи е важно не само доставчикът да разбере какво е нужно на клиента, но и самият клиент да разбере.
Високи изисквания
“Към днешния момент по-голямата част от фирмите вече са изнесли данните си в центрове за данни”, разказа Пламен Боев. “Навиците са такива, че се разчита много на интернет връзката и изискванията са високи. Прекъсване от 15 минути е скандално”. На този етап в България има хубава, стабилна връзка, надеждни центрове за данни и нещата са на добро ниво, допълни той.
Да ти харесва какво правиш
“Най-важното е да ти харесва какво правиш”, сподели Невен Дилков. “Ние сме тръгнали от фирма от трима, в момента сме 170 човека, компанията е на 30 години и смятам, че сме запазили тоя дух, който имахме, когато бяхме трима. Обичаме това, което правим, клиентите го виждат и са много доволни.”, допълни той.
Какви загуби може да претърпи бизнесът от спирането на интернет, може ли да се постигне свързаност отвсякъде и какво е мястото на Starlink в осигуряването на непрекъсваемост на услугата – вижте в съвместния епизод на “ТЕХнически погледнато” и Neterra.
Последвайте ни в YouTube, SoundCloud, Spotify, Facebook, LinkedIn и Twitter.
Гледайте и другите епизоди да „ТЕХнически погледнато“ тук.
Не пропускайте и последните епизоди на „ТЕХните истории“ тук.
Последни статии
- Всички
- Новини
- Технологии
Zone4Tech грабна наградата за журналистически принос за 2024 г. на БАИТ
Zone4Tech – домът на подкастите “ТЕХните истории” и “ТЕХнически погледнато”, грабна отличието в категорията “Журналистически принос” на наградите на Българската асоциация по информационни технологии за 2024 година. Церемонията за награждаването...
Клубът на ИТ мениджърите подновява дейността си, Zone4Tech става негов медиен партньор
Веселин Ангелов, Добрин Маринов и Петър Пелов влизат в Управителния съвет Клубът на ИТ мениджърите в България (CIO Club Bulgaria) се възражда и подновява своята дейност. След проведено Общо...